FS22 WindyLoads v0.0.5.0
FS22 WindyLoads v0.0.5.0
Dla wszystkich miłośników bardziej realistycznego stylu gry. Niektóre ładunki zostaną zdmuchnięte przez silne wiatry podczas transportu w otwartych przyczepach lub innych pojazdach.
Wersja 0.0.5.0
pierwsza implementacja systemu cząstek dla efektu dmuchania. Zobacz opis modów, aby zapoznać się z ograniczeniami
Wersja 0.0.4.1
poprawka funkcji addSpecialization w RegisterSpecialization.lua (linia 80)
Wersja 0.0.4.0
– dodano więcej tekstu opisu
– dodano możliwość określenia minimalnej wymaganej prędkości, powyżej której ładunki zostaną zdmuchnięte przez modDesc.xml
– dodano globalny współczynnik uderzeń, który jest mnożony przez wewnętrzne wyniki obliczeń szybkości uderzeń. Można to dostosować za pomocą modDesc.xml. Standardem jest 1,0, co odpowiada 100%. Ustawienie tej wartości na zero skutecznie wyłączy mod. Wyższe wartości zwiększają siłę efektu dmuchania.
– skrypt zawiera teraz możliwość wykluczania pojazdów na podstawie konfiguracji użytkownika z modDesc.xml
Siła tego efektu zależy od rodzaju ładunku oraz stopnia napełnienia danego pojazdu. W pełni wypełniona przyczepa będzie znacznie bardziej dotknięta przez mod niż tylko częściowo wypełniona. Duże prędkości mają nieproporcjonalny wpływ na siłę odmuchu. Zamknięcie pokrywy przyczepy pozwala uniknąć efektu gubienia ładunku. Jeśli więc pojazd nie ma pokrowca, warto pomyśleć o tym, co nim przewieźć.
Pakiet zawiera plik .xsd opisujący dozwolone parametry konfiguracyjne pliku modDesc.xml.
Wyjaśnienie parametrów konfiguracyjnych:
tryb debugowania: gdy jest aktywny, wyświetlany jest interfejs w grze, który ujawnia niektóre wewnętrzne wartości obliczeniowe podczas obsługi pojazdu, na który ma wpływ mod. Ponadto niektóre krytyczne zdarzenia w przetwarzaniu modów są drukowane w pliku dziennika gry. W zależności od mapy, rodzajów wypełnienia i pojazdów może to być dużo! Tylko dla ludzi, którzy chcą dokładnie wiedzieć, co się dzieje. Nie obwiniaj mnie za złe rzeczy dziejące się w trybie debugowania.
ConsiderWindSpeed: gdy jest aktywna, bieżąca prędkość wiatru w grze jest brana pod uwagę przy obliczaniu siły nadmuchu. Jazda pod wiatr zdmuchuje więcej ładunku niż jazda z wiatrem wiejącym z tyłu.
minBlowSpeed: Jest to prędkość w km/h (niekoniecznie wartość pokazana w grze), powyżej której zaczyna obowiązywać obliczenie obciążeń dmuchania. Poniżej tej prędkości żaden ładunek nie zostanie zdmuchnięty.
blowFactorGlobal: Jest to globalny współczynnik skalowania (wartość zmiennoprzecinkowa) dla siły efektu zdmuchnięcia ładunków. Standardową wartością jest 1 (jeden), co odpowiada 100 %. Wartość zero (lub mniej) skutecznie dezaktywuje mod. Wartości powyżej 1 zwiększają siłę efektu dmuchania.
<fillTypeConfigurations>: Tutaj można dodać elementy typu <fillTypeConfiguration>, aby zmienić zachowanie moda dotyczące niektórych typów wypełnienia w grze. Standardowo odpowiednie typy wypełnienia dla tego moda są określane przez predefiniowane kategorie typów wypełnienia z poziomu gry. Ta konfiguracja umożliwia włączanie i wyłączanie typów wypełnień według wyboru użytkownika. Wartość „fillTypeBlowFactor” określa siłę efektu podmuchu wiatru dla tego typu wypełnienia. Zachowaj ostrożność przy dostrajaniu tej wartości! Możesz także zmienić wartości „fillTypeBlowFactor” dla predefiniowanych typów wypełnienia, dodając je ponownie z inną wartością. Zapoznaj się z podanymi przykładami, aby zobaczyć, jak poradzić sobie z tą konfiguracją.
<vehicleTypeConfigurations>: Tutaj można dodać przedmioty typu <vehicleTypeConfiguration>, aby wykluczyć niektóre pojazdy z efektów tego modu. Musisz użyć DOKŁADNIE pełnej nazwy pojazdu (Vehicle.getFullName()), która jest używana w grze, aby umożliwić identyfikację pojazdu na potrzeby tej konfiguracji. Zapoznaj się z podanymi przykładami, aby zobaczyć, jak poradzić sobie z tą konfiguracją.
Ważna uwaga: to wciąż jest w toku! Jestem wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące błędów, błędów lub sugestii ulepszeń.
Autor:Script: Sushifresser Idee / Konzept: Bikercelle, Sushifresser Tester: aelxr, Bikercelle