FS22 wietrzne obciążenia v0.0.4
FS22 wietrzne obciążenia v0.0.4
Dla wszystkich przyjaciół bardziej realistycznego stylu gry. Niektóre ładunki zostaną zdmuchnięte przez silny wiatr podczas transportu w otwartych przyczepach lub innych pojazdach.
Wersja 0.0.4.0
– dodano trochę więcej tekstu opisu
– dodano możliwość określenia minimalnej wymaganej prędkości, powyżej której modDesc.xml będzie zdmuchiwał ładunki
– dodano globalny współczynnik uderzeń, który jest mnożony przez wewnętrzne wyniki obliczeń częstotliwości uderzeń. Można go dostosować za pomocą modDesc.xml. Standard to 1.0, czyli 100%. Ustawienie tej wartości na zero skutecznie wyłączy mod. Wyższe wartości zwiększają siłę efektu dmuchania.
– skrypt zawiera teraz możliwość wykluczania pojazdów na podstawie konfiguracji użytkownika z modDesc.xml
Siła tego efektu zależy od rodzaju ładunku, a także od poziomu napełnienia danego pojazdu. W pełni wypełniona przyczepa będzie znacznie bardziej pod wpływem modu niż tylko częściowo wypełniona. Wysokie prędkości mają nieproporcjonalny wpływ na siłę wdmuchiwania. Zamknięcie osłony przyczepy pozwala uniknąć efektu zgubienia ładunku. Jeśli więc pojazd nie ma osłony, warto zastanowić się, co nim przewozić.
Pakiet zawiera plik .xsd, który opisuje dozwolone parametry konfiguracyjne pliku modDesc.xml.
Wyjaśnienie parametrów konfiguracyjnych:
debugMode: gdy aktywny, wyświetlany jest ekran w grze, który ujawnia niektóre wewnętrzne wartości obliczeń podczas obsługi pojazdu, na który ma wpływ mod. Co więcej, niektóre krytyczne zdarzenia podczas przetwarzania modów są drukowane w pliku dziennika gier. W zależności od mapy, rodzaju wypełnienia i pojazdów może to być dużo! Tylko dla osób, które chcą dokładnie wiedzieć, co się dzieje. Nie obwiniaj mnie za złe rzeczy dziejące się w trybie debugowania
rozważWindSpeed: gdy ta opcja jest aktywna, aktualna prędkość wiatru w grze jest brana pod uwagę do obliczania siły wiającej ładunków. Jazda pod wiatr zdmuchuje więcej ładunku niż jazda z nim od tyłu.
minBlowSpeed: Jest to prędkość w km/h (niekoniecznie wartość pokazana w grze), powyżej której zaczyna obowiązywać obliczenie obciążeń dmuchających. Poniżej tej prędkości żadne ładunki nie zostaną zdmuchnięte.
blowFactorGlobal: jest to globalny współczynnik skalowania (wartość zmiennoprzecinkowa) siły efektu zdmuchiwania ładunków. Standardowa wartość to 1 (jeden), co równa się 100%. Wartość zero (lub mniej) skutecznie dezaktywuje mod. Wartości powyżej 1 zwiększają siłę efektu dmuchania.
<fillTypeConfigurations>: Tutaj można dodać elementy typu <fillTypeConfiguration>, aby zmienić zachowanie moda dotyczące niektórych typów wypełnienia w grze. Standardowo odpowiednie typy wypełnienia dla tego modu są określane przez predefiniowane kategorie typów wypełnienia w grze. Ta konfiguracja umożliwia uwzględnienie lub wykluczenie typów wypełnień według wyboru użytkownika. Wartość „fillTypeBlowFactor” określa siłę efektu podmuchu wywołanego przez wiatr dla tego typu wypełnienia. Zachowaj ostrożność przy dostrajaniu tej wartości! Możesz również zmienić wartości „fillTypeBlowFactor” dla predefiniowanych typów wypełnienia, dodając je ponownie z inną wartością. Proszę spojrzeć na podane przykłady, aby zobaczyć, jak poradzić sobie z tą konfiguracją.
<vehicleTypeConfigurations>: Tutaj można dodać elementy typu <vehicleTypeConfiguration>, aby wykluczyć niektóre pojazdy z efektów tego modu. Musisz użyć DOKŁADNEJ pełnej nazwy pojazdu (Vehicle.getFullName()), która jest używana w grze, aby umożliwić identyfikację pojazdu na potrzeby tej konfiguracji. Proszę spojrzeć na podane przykłady, aby zobaczyć, jak poradzić sobie z tą konfiguracją.
Ważna uwaga: nadal trwają prace! Jestem wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące błędów, błędów lub sugestii ulepszeń.
Autor:Script: Sushifresser Idee / Konzept: Bikercelle, Sushifresser Tester: aelxr, Bikercelle