FS22 Rolnictwo konserwujące v1.0.0.5
FS22 Rolnictwo konserwujące v1.0.0.5
Dziennik zmian:
wersja 1.0.0.5:
– Naprawiono problem polegający na tym, że tworzenie pola siewnika działało w odwrotną stronę
wersja 1.0.0.4:
– Naprawiono błąd występujący, gdy w folderze mod nie było rolnictwa precyzyjnego
– Zmieniono nazwę „set/getLimitToField” na „set/getLimitSeederToField”, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo konfliktów modów
wersja 1.0.0.3:
– Naprawiono błąd, w wyniku którego tworzenie pól nie działało na łąkach
wersja 1.0.0.2:
– Naprawiono problemy ze zgodnością z modem „Kreator pola kultywatora”.
Masz dość wielogodzinnego orania ziemi? Martwisz się stosunkiem pracy do korzyści rzodkiewki oleistej? Ten mod jest dla Ciebie:
– Zagniatanie rolek roślin okrywowych jest teraz możliwe i zapewnia premię do ściółkowania i nawożenia
– Ściółkowanie roślin okrywowych zapewni taki sam efekt, jak ich wałowanie
– Bezpośredni siew do roślin okrywowych za pomocą rolnictwa precyzyjnego zapewnia teraz więcej azotu
– Chwasty nie będą się już pojawiać podczas wysiewu do rosnących, ściółkowanych lub obrośniętych na rolkach roślin okrywowych (aż do następnych zbiorów)
Opisane powyżej efekty zostaną zastosowane w następujących przypadkach:
– Trawa, łąka i rzodkiew oleista: w dowolnym stanie „gotowym do zbioru”.
– Wszystko inne: Po połowie uprawy aż do momentu, gdy jest „gotowy do żniw”
– Rośliny okopowe: Jak powyżej, ale także w stanie „usuń liście”.
– Większość zmodyfikowanych upraw będzie się odpowiednio zachowywać, np. lucerna i koniczyna zachowują się jak trawa
Dodatkowo siewniki bezpośrednie mają opcję umożliwienia tworzenia pola, dzięki czemu można na dobre pozbyć się pługa.
Jeśli chcesz korzystać tylko z części tych funkcji, możesz wpłynąć na zachowanie poprzez ustawienia w grze.
Ogólnie rzecz biorąc, ten mod stara się uczynić trzy zasady rolnictwa konserwującego (CA) bardziej wykonalnymi:
1. Minimalne mechaniczne naruszenie gleby (tzn. brak uprawy roli)
2. Trwała pokrywa organiczna gleby (z resztkami pożniwnymi i/lub roślinami okrywowymi)
3. Dywersyfikacja gatunkowa (poprzez odpowiedni płodozmian)
(Źródło: Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa)
Teoria jest taka, że przestrzeganie tych trzech zasad poprawi ogólną jakość gleby, co zapobiegnie erozji gleby, spływowi składników odżywczych i innym problemom, jednocześnie poprawiając ekosystem w glebie i nad nią.
Farming Simulator 2022 zapewnia już następujące elementy dla tych zasad:
– Siewniki bezpośrednie i sadzarki bezpośrednie
– Rzodkiew oleista jako czysta roślina okrywowa
– Jeden etap nawożenia (gra podstawowa) lub 25 kg/ha azotu (DLC Rolnictwo Precyzyjne) w przypadku bezpośredniego siewu lub uprawy rosnących roślin
To już dobry początek, ale nie można uzyskać jednocześnie premii do mulczowania i nawożenia z nasion rzodkiewki oleistej, a premia do nawożenia nie rekompensuje kosztów paliwa, napraw i nasion związanych z sadzeniem roślin okrywowych, przynajmniej w przypadku DLC Precision Farming aktywny.
Mod ten wprowadza zatem mulczowanie lub zagniatanie wałów roślin okrywowych z wystarczająco dużą premią nawozową.
Należy pamiętać, że w przypadku rolnictwa precyzyjnego zapotrzebowanie na azot będzie najniższe w przypadku jakiejkolwiek podstawowej rośliny łownej, czyli słonecznika (soja całkowicie ignoruje azot). Chociaż oznacza to, że w przypadku większości upraw nadal będziesz musiał stosować nawozy chemiczne, nigdy nie będziesz musiał później zajmować się sadzeniem na nadmiernie nawożonym polu. Aby efekt mógł zostać zastosowany, potrzebne są ważne próbki gleby.
Dzięki temu możliwe są następujące pętle pracy w terenie:
Zbiory -> Zastosuj wapno -> bezpośrednia uprawa okrywowa -> rzuć lub ściółkuj, gdy wszystko będzie gotowe (to również nawozi) -> bezpośrednio wysiew/posadź inną uprawę -> usuń chwasty i pozostały azot -> spłucz i powtórz
Zaleca się wyłączenie orki okresowej; Ze względu na brak sprzętu uprawowego można pozostawić kamienie polne.
Ten mod jest kompatybilny z DLC Precision Farming i modem Crop Rotation (dostępnym na githubie).
W przypadku błędów proszę utworzyć problem w moim repozytorium GitHub.
Specjalne podziękowania dla Matthiasa, FS Gentlemana i Cookie Cat za pomoc i pomysły, dzięki którym ten mod stał się możliwy.
Farmsim Tim (timmeey86)