FS22 Massey Ferguson 590 v1.0.0.4
FS22 Massey Ferguson 590 v1.0.0.4
Najważniejszym remontem serii 500, wprowadzonym wiosną 1976 roku, była montowana fabrycznie kabina o niemal płaskiej podłodze. W Finlandii modele te zostały wprowadzone dopiero na początku 1977 roku, kiedy były wyposażone w szyberdach i inne
Do produkcji wprowadzono model spełniający fińskie wymogi bezpieczeństwa. Do Finlandii modele te były w większości sprowadzane z Anglii, ale 590 sprowadzono częściowo z Francji, np. z powodu długich strajków w Anglii.
Podstawowa technologia była prawie taka sama jak w serii 100. Zbiornik paliwa został przeniesiony z silnika pod kabinę. Skrzynie biegów były jeszcze bardziej znajome, a siły podnoszenia wciąż skromne. Zamiast tego zwrot hydrauliki był świetny w przypadku modeli z pompą o dużej mocy. Kontrola była hydrostatyczna.
Przystawka odbioru mocy miała opcję prędkości 1000 obr./min poprzez zmianę wału, a sprzęgło przystawki było hydrauliczne. Rozstaw osi ciągników był taki sam jak w poprzednich modelach 148/168/18. Kabina była w większości krajów do 1979 roku 1-drzwiowa, ale w Finlandii przepisy wymagają innych drzwi.
Najmniejszymi modelami w serii były 3-cylindrowe 550 i stare 165
Wyposażony w 3,3-litrowy silnik 560 (56 KM). Fińskie modele importowane to 565, 575 i 590. Ponadto w Finlandii importer zainstalował w różnym stopniu z powodzeniem turbodoładowanie silnika 9090 do 90 KM. Różne wersje turbodoładowane od producentów były również sprzedawane w wielu innych krajach za pośrednictwem oficjalnej sieci sprzedaży, chociaż sama MF nie chce takiej wersji robić. Współpraca między MF i Ursusem w fazie rozruchu, 3-cylindrowe modele 535 zostały również wykonane dla Polski i 555, ponieważ 235 i 255 wchodzące do produkcji w Polsce nie były jeszcze gotowe.
Na początku prędkości drogowe standardowych modeli były dość niskie, jednak w modelach z napędem na tylne koła były one później uprawiane. Na przednią oś Landina wyposażonego w model z napędem na wszystkie koła znajdowało się początkowo tylko 590, od lata 1978 r. także 575. Latem 1980 r. na górze dokonano wizualnego przeglądu modeli, a także czerwoną kabinę. Latem 1981 roku 12 + 4 ciągniki zostały również wyposażone w przekładnię Synkropower, która pojawiła się w Finlandii tylko w serii 600.
Autor:Mansikki