Deutz Allis 9100 Series v1.1 FS19
Deutz Allis 9100 Series v1.1 FS19
Dziennik zmian 1.1.0.0
– Ciągnik nie toczy się już do przodu, gdy nikogo w nim nie ma
– Korekta położenia spalin
– Ciągnik można teraz zatankować
– Zmiana położenia przednich kierunkowskazów
Cena: 34 700 €
W 1985 roku z myślą o podboju rynku amerykańskiego niemiecki Deutz AG przejął znajdujący się w trudnej sytuacji finansowej dział rolniczy amerykańskiego producenta ciągników Allis-Chalmers.
Od 1986 roku zaprezentowano różne modele oparte na Deutz-Fahr DX. Nie były one już pomalowane na pomarańczowo, jak poprzednie pojazdy Allis-Chalmers, ale pomalowane na jasnozielony ciągników Deutz-Fahr.
W 1989 roku została zaprezentowana seria 9100, która została specjalnie opracowana na rynek amerykański. Ciągniki zostały zbudowane w fabryce traktorów „White” w Coldwater w stanie Ohio i mają wiele wspólnego z serią „White Workhorse”.
Chłodzone powietrzem silniki Deutz były instalowane tylko pod maską tego niezwykle długiego ciągnika.
Dla Deutz podróż do Ameryki nie zakończyła się sukcesem, w sumie stracili ponad 1 miliard marek niemieckich w ciągu pięciu lat na amerykańskim rynku. Było to spowodowane głównie słabym kursem wymiany dolara amerykańskiego i niemieckiej marki w tamtym czasie.
W maju 1990 r. Firma Deutz AG sprzedała swoją spółkę zależną w drodze wykupu menedżerskiego z mocą wsteczną do 31 grudnia 1989 r.
Julian F. Modding