FS22 ulepszony pojazd v1.0
FS22 ulepszony pojazd v1.0
Co robi ulepszony pojazd?
Ten mod dodaje asystenta toru, blokady mechanizmu różnicowego, tryby jazdy (na wszystkie koła, RWD/FWD) oraz bezpośrednie sterowanie hydrauliką przód/tył i wyposażeniem (zmotoryzowanych) pojazdów. Dodatkowo HUD został nieco ulepszony dzięki bardziej szczegółowemu wskaźnikowi uszkodzeń, poziomowi w zbiorniku paliwa, zużyciu paliwa, obrotom silnika i temperaturze oraz wadze/masie całkowitej.
Wersja 1.0.0.0
2021-12-30 – V1.0.0.0
+ ponownie dodano opcję przenoszenia elementów HUD śledzenia i różnic za pomocą config XML
* poprawka błędu migotania HUD na serwerze dedi, gdy ktoś przełącza się między pojazdami
2021-12-27 – V1.0.0.0-rc5
* poprawka błędu wyświetlania HUD w pojazdach, w których nie powinien być widoczny
2021-12-27 – V1.0.0.0-rc4
* naprawiono rzadki błąd funkcji snap, która nie działała zgodnie z oczekiwaniami na serwerach dedykowanych (dzięki "Bit Brutal")
2021-12-26 – V1.0.0.0-rc3
+ dodano opcję menu konfiguracyjnego dla "liczby widocznych ścieżek"
+ dodano wiązanie klawiszy do szybkiej zmiany odległości na uwrociach (RShift+Numpad / lub RShift+Numpad *)
* naprawiono błąd uniemożliwiający sterowanie po globalnym wyłączeniu asystenta toru, gdy włączone jest przyciąganie do toru
* niewielka zmiana w obliczaniu szerokości roboczej. powinien teraz działać również wtedy, gdy pojazd i osprzęt nie są ustawione w linii prostej
* zmieniono domyślną szerokość „wirtualnych torów” z 4m na 6m
2021-12-25 – V1.0.0.0-rc2
+ dodano opcję pokazywania dmg/paliwa nad prędkościomierzem (klasyczny) lub w prawym górnym rogu pod panelem informacji o grze
* wyłącz śledzenie śladu podczas resetowania śladu
* drobne modyfikacje powiązań klawiszy i kodu actionEvent
2021-12-23 – V1.0.0.0-rc1
* kolejna poprawka dla trybu wieloosobowego
2021-12-23 – Wersja 0.9.9.9
* Naprawa błędu HUD dla serwera dedykowanego
2021-12-23 – V0.9.9.8
* przepisano cały kod HUD. wygląda lepiej, pasuje do skalowania GUI.
+ dodano wiązanie klawiszy, aby szybko przechodzić przez tryby na uwrociach
– usunięto wiązanie klawiszy dla "wznowienia poprzedniego kierunku przyciągania"
2021-12-20 – Wersja 0.9.9.7
+ wsparcie dla zwiększenia/zmniejszenia szerokości obliczonych ścieżek
+ dodano obsługę „fałszywych” utworów. użyj tego, jeśli nie masz przywiązania, ale chcesz mieć ślady. naciśnij dwukrotnie rctrl+numpad2.
* poprawka dla załączników na załącznikach
* drobne poprawki
19.12.2021 – Wersja 0.9.9.6
* naprawiono kilka błędów kodu logicznego
* zmodyfikowano nieco wyświetlanie trasy nad prędkościomierzem
18.12.2021 – Wersja 0.9.9.5
+ dodano zachowanie na uwrociach. otwórz menu konfiguracji, aby skonfigurować zachowanie na uwrociach dla każdego pojazdu.
2021-12-16 – Wersja 0.9.9.4
* wyświetlaj numer utworu, nawet gdy linie prowadzące są wyłączone
* trochę zmieniono wygląd wyświetlania toru: #aktualny utwór -> obroty -> następny toru
* numer kolejnego utworu w świecie gry jest wyświetlany na zielono
Notatka
Polecam otwierać menu konfiguracyjne raz po każdej nowej wersji moda za pomocą "Ctrl + Numpad /" i resetować do ustawień domyślnych.
Co nowego w wersji 0.9.x?
Przede wszystkim: Witamy w FS22. Wszystkie funkcje modów z wersji FS19 zostały przejęte – z wyjątkiem zmiany wahadłowca. Ta funkcja została usunięta, ponieważ gra obsługuje ją teraz po wyjęciu z pudełka.
NOWA funkcja: asystent toru („światło GPS”) i prosty tryb „trzymaj kierunek” („snap to direction”).
Jak działa Asystent śledzenia?
Wjedź na pole swoim pojazdem i osprzętem i włącz linie prowadzące za pomocą RShift+Home.
Ustaw pojazd równolegle do krawędzi pola.
Włącz asystenta toru za pomocą RCtrl + Numpad 2. Pojawi się kilka linii reprezentujących tory.
Nad prędkościomierzem możesz zobaczyć aktualny numer toru, na którym znajduje się Twój pojazd, a obok numer od -5 do +5. Ta liczba wskazuje, ile torów obróci Twój pojazd po naciśnięciu przycisku „skręć”. Przykład: Jesteś na ścieżce nr 5 i naciskasz „skręć” z wartością +1 -> twój pojazd wjedzie na tor #6. Przykład 2: Jesteś na ścieżce nr 10 i naciśnij „zawróć” z wartością -3 -> Twój pojazd zostanie umieszczony na torze nr 7.
Naciśnij RCtrl + End, aby automatycznie utrzymać samochód na bieżącym torze. Nie musisz już sterować – po prostu przyspieszaj/hamuj lub włącz tempomat.
Na końcu pola pojazd może się zawrócić, jeśli naciśniesz RCtrl + Home. Uwaga: pojazd po prostu próbuje wjechać na nowy tor. Nie jest w tym zbyt inteligentny. Nie obraca się w kilku ruchach czy jakoś tak. Po prostu wypróbuj i zobacz, jak to działa.
Kiedy kierujesz, śledzenie toru jest natychmiast wyłączone. Za pomocą RCtrl + End włączasz go ponownie.
Jeśli zmieniłeś załącznik lub chcesz wyrównać ścieżki -> RCtrl + Numpad 2.
Uwrocie: W menu konfiguracyjnym możesz włączyć/wyłączyć tryb uwrocia, skonfigurować, co ma się stać po osiągnięciu uwrocia i ustawić odległość do końca pola
Mapowanie klawiatury (można zmienić w opcjach gry) / pełna lista na Github
Ctrl + Numpad / – otwórz menu konfiguracyjne. Tam możesz włączyć/wyłączyć niektóre funkcje oraz włączyć/wyłączyć elementy HUD.
RCtrl + End – utrzymuj pojazd na aktualnym torze lub przyciągaj do aktualnego kierunku
RCtrl + Home – Skręć w następny tor lub skręć w kierunku jazdy o 180°
RShift + Home – włączanie/wyłączanie linii pomocniczych
RCtrl + Numpad 1 – włącz/wyłącz asystenta śledzenia
RCtrl + Numpad 2 – przelicz układ toru
RCtrl + Numpad 7 – blokada mechanizmu różnicowego przednia oś wł./wył.
RCtrl + Numpad 8 – blokada mechanizmu różnicowego wł./wył. tylnej osi
RCtrl + Numpad 9 – zmień tryb jazdy (napęd na wszystkie koła, RWD/FWD)
LAlt + 1 do 4 – hydraulika przednie/tylne podnoszenie/opuszczanie, dołączone urządzenia włączone/wyłączone
FAQ
P: Gdzie jest plik konfiguracyjny?
O: w [..]DokumentyMoje gryFarmingSimulator2022modSettingsFS22_EnhancedVehicleFS22_EnhancedVehicle_v1.xml
P: Wygląda na to, że coś jest nie tak z 2WD (=nie tryb napędu na wszystkie koła).
O: Całkiem możliwe. Mod jest powiązany z silnikiem gry. Czasami robi to, co chce i biorąc pod uwagę wszystkie parametry, takie jak rozmiar opony, tarcie, ładowność itp., pojazd może czasami wykonywać dziwne skoki lub tym podobne. Obecnie jednak mod powinien mieć nad tym rozsądną kontrolę. Ideą tej funkcji jest również aktywna blokada wszystkich kół + dyferencjału, więc można rozsądnie podjechać do gównianego silosu ;-).
P: Nie widzę żadnej temperatury silnika ani zużycia paliwa!
O: W takim razie najprawdopodobniej jesteś uczestnikiem gry wieloosobowej, a nie gospodarzem. Ze względu na ograniczenia silnika gry, mod nie może określić i wyświetlić wartości.
P: Uszkodzenie urządzenia xyz wynosi zawsze 0%
O: Wtedy urządzenie nie obsługuje uszkodzonego modelu, a mod wyświetla tylko 0%.
Majo76 (formely ZhooL) Translations were provided by several contributors