Ulepszony system zwierząt FS22 v2.2.0.1
Ulepszony system zwierząt FS22 v2.2.0.1
Lista zmian: 2.2.0.1:
1.) Poprawka błędu: Słomy można teraz używać w przypadku owiec i kóz
Dziennik zmian 2.2.0.0:
1.) Funkcja: Weterynarze mogą teraz ręcznie rozmnażać zwierzęta.
2.) Cecha: Samce automatycznie rozmnażają się z samicami.
3.) Cecha: Weterynaryjna reprodukcja zwierząt może się nie powieść.
4.) Cecha: Spożycie paszy przez samice wzrasta wkrótce po urodzeniu.
5.) Cecha: Wydajność mleczna krów i kóz zależy od ostatniego porodu.
6.) Cecha: Krowy i kozy nie dają więcej mleka od 80% rozrodu aż do urodzenia (okres zasuszenia).
7.) Cecha: Kozy i owce mogą produkować nawóz.
8.) Zmiana: Krowy mogą się rozmnażać dopiero od 18 miesiąca życia.
9.) Zmiana: Rozmnażanie zwierząt zawsze wzrasta.
10.) Poprawka błędu: Naprawiono błąd, który powodował przepełnienie pomimo wyłączenia przepełnienia.
Dziennik zmian 2.1.0.0:
1.) Funkcja: Owce i kozy są teraz podzielone na poszczególne rasy (w aktualizacji utracone zostały barany i kozy).
2.) Funkcja: Szwajcarskie krowy powróciły.
3.) Zmiana: Zdrowie zwierząt pogarsza się dopiero po 12 godzinach przeludnienia.
4.) Poprawka błędu: Jeśli na mapie są już zainstalowane inne zwierzęta niż krowy, świnie, owce, konie i kurczaki, tylko one zostaną nadpisane. Wszystkie pozostałe pozostają i są ładowane z mapy.
5.) Poprawka błędu: Zwierzęta mogą teraz osiągnąć wiek powyżej 60 miesięcy.
6.) Poprawka błędu: Na koniach można znowu jeździć.
7.) Poprawka błędu: Zwierzęta nie zmieniają już swojej tekstury na dużą odległość.
Dziennik zmian 2.0.0.0:
1.) Nowa funkcja: Wiele nowych wizualizacji zwierząt (dzięki Farmerowi Andy'emu za akceptację).
2.) Nowa funkcja (pkt 5.): Potomstwo zwierząt może być płci męskiej lub żeńskiej.
3.) Poprawka błędu: Kiedy zabierasz młode zwierzęta z hodowli z przyczepą, menu nie aktualizowało się.
4.) Poprawka błędu: Można wybrać więcej zwierząt, niż mieści się w menu hodowla.
5.) Poprawka błędu: Poprawiona synchronizacja.
6.) Poprawka błędu: Naprawiono błąd, który mógł powodować znikanie zwierząt po wejściu do stajni.
Dziennik zmian 1.1.0.0:
1.) Nowa funkcja (punkt 4.), dzięki której zwierzęta mogą zostać usunięte przy 0% zdrowia.
2.) Poprawka błędu: Jeśli nie wprowadzono wartości przepełnienia w hodowli, podczas zapisywania pojawiały się błędy.
3.) Poprawka błędu: Aktualny stan przepełnienia powinien być teraz synchronizowany także w trybie wieloosobowym.
Ten skrypt dostosowuje dziewięć punktów:
1. Zwierzęta nie mają już tylko jednego zwierzęcia jako potomstwa, ale szczególnie wiele dla danego gatunku zwierząt (z rozproszeniem).
2. Stajnie mogą być przepełnione przez potomstwo, ale ma to wpływ na zdrowie zwierząt. Alternatywnie zwierzęta, które nie mieszczą się już w oborze, można sprzedać bezpośrednio. Można to ustawić w menu zwierząt.
3. Zwierzęta zbyt stare będą losowo usuwane
4. Zwierzęta z 0% zdrowia zostaną usunięte
5. Potomstwo zwierząt może być płci męskiej lub żeńskiej
6. Zwierzęta mogą być teraz rozmnażane przez lekarza weterynarii
7. Próby reprodukcji zwierząt przez lekarza weterynarii mogą zakończyć się niepowodzeniem.
8. Spożycie paszy przez samice wzrasta wkrótce po urodzeniu
9. Wydajność mleka zależy od ostatniego porodu
Bardziej szczegółowe wyjaśnienie:
Do 1.)
Domyślnie dla potomstwa ustawione są następujące wartości.
Krowy:
0 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 1%
1 zwierzę -> prawdopodobieństwo przy 98
2 zwierzęta -> prawdopodobieństwo z 1%
Wieprzowy:
8 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
9 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
10 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
11 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
12 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
Owce:
0 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 1%
1 zwierzę -> prawdopodobieństwo przy 59
2 zwierzęta -> prawdopodobieństwo przy 30%
3 zwierzęta -> prawdopodobieństwo z 10%
Konie:
0 zwierząt -> prawdopodobieństwo z 1%
1 zwierzę -> prawdopodobieństwo 98%
2 zwierzęta -> prawdopodobieństwo z 1%
Kurczaki:
9 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
10 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
11 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
12 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
13 zwierząt -> prawdopodobieństwo przy 20%
Do 2.)
W stabilnym menu można ustawić dwa tryby.
Tryb 1.)
Jeśli stajnia się zapełni i urodzi się nowe zwierzęta, są one sprzedawane bezpośrednio. Tutaj pobierana jest normalna cena zwierzęcia z gry/mapy pomniejszona o 25% kosztów transportu. Należy pamiętać, że kurczaki, które dopiero się urodziły, są warte 0 €.
Tryb 2.)
Pozwól na przeludnienie w oborze. Domyślnie jest to możliwe do 100%. Oznacza to, że stajnia na 100 miejsc może pomieścić 200 zwierząt. Jest to jednak możliwe tylko poprzez urodzenie, a nie poprzez zakup nowych zwierząt! Tryb ten ma na celu umożliwienie dystrybucji nowych zwierząt nawet w innych stajniach. Jeśli w stajni panuje przepełnienie, ma to wpływ na zdrowie zwierząt. Zdrowie zmniejsza się w zależności od przepełnienia co godzinę, jeśli stodoła jest przepełniona przez ponad 12 godzin. To wynosi od 0 do 5%. Oznacza to, że jeśli występuje minimalne przeludnienie, następuje jedynie stagnacja zdrowia. W najgorszym przypadku spada o 5% na godzinę. Jeśli brakuje również pożywienia, zdrowie może spaść jeszcze bardziej.
Do 3.)
Stare zwierzęta zostaną usunięte z prawdopodobieństwem 5%. Oblicza się ją raz w miesiącu, gdy zwierzę osiągnie maksymalny wiek. Wartości domyślne są ustawione w następujący sposób.
Krowy 300 miesięcy lub 25 lat
Świnie 180 miesięcy lub 15 lat
Owca 144 miesiące lub 12 lat
Konie 360 miesięcy lub 30 lat
Kurczaki 180 miesięcy lub 15 lat
Do 4.)
Zwierzęta z 0% zdrowia można usunąć, jeśli ta opcja jest włączona w menu.
Do 5.)
Zwierzęta mogą teraz mieć potomstwo płci męskiej lub żeńskiej. Prawdopodobieństwo, która to będzie płeć, wynosi 50:50.
Do 6.)
W menu zwierząt stajnię można teraz przełączyć z reprodukcji automatycznej na ręczną. Umożliwia to ręczne reprodukowanie poszczególnych grup zwierząt, jeśli osiągnęły minimalny wiek. Zarówno reprodukcja automatyczna, jak i ręczna kosztuje stałą kwotę na zwierzę (można ustawić w ustawieniach xml). Jeżeli w stajni pozostanie samiec tego gatunku w odpowiednim wieku, reprodukcja nastąpi automatycznie (bezpłatnie).
Do 7.)
Rozmnażanie weterynaryjne pojedynczych zwierząt może się nie udać. Powoduje to zatrzymanie odtwarzania na poziomie 0%. Następnie należy podjąć ponowną próbę odtworzenia.
Dot. 8.)
Spożycie paszy przez samice zależy od ostatniego porodu. Dlatego też spożycie paszy zmniejsza się wkrótce po urodzeniu. Następnie podnosi się, tak że nieznacznie wzrasta, aż powróci do normalnego poziomu.
Do 9.)
Wydajność mleczna krów i kóz zależy od ostatniego porodu. W tym przypadku zwierzęta nie dają więcej mleka przy odtworzeniu na poziomie 80% (zasuszenie). Od urodzenia wydajność mleka wzrasta aż do 1,2 razy, by ponownie powoli spadać. Jeśli nie nastąpi nowa reprodukcja, wydajność mleka spada do 0%. Miesiące od ostatniego urodzenia są wyświetlane w menu zwierząt dla odpowiednich zwierząt.
Ważne wskazówki:
Kurczaki, owce i kozy produkują teraz obornik, jeśli sam kurnik ma obornik.
Kozy produkują mleko kozie, a nie wełnę. W tym celu jednak w oborze musi być zatkane mleko kozie (dołączona instrukcja: GoatMilkInstruction.txt) lub można zastosować obory dla owiec z obsługą mleka koziego od T4xs (nazwa mod: FS22_husbandryGoatMilk).
Jeśli modderzy nie chcą, aby ich plik xml Animals był zastępowany, mogą teraz dodać klucz doNotOverrideAnimals do pliku XML Animals na mapie.
Bardzo dziękuję następującej osobie za tłumaczenie:
P_E_T_O (czeski), Jankus (polski), Pericops (hiszpański), philpask (francja)
Chissel